LLEGIR
Isabel Solé (1982) va donar ordre a les 4 Implicacions :
1. Llegir és un procés actiu.
2. Llegir és aconseguir un objectiu.
3. Llegir és el procés d'interacció entre qui llegeix i el text.
4. Llegir és el procés de predicció i inferència contínua
1. Llegir és un procés actiu.
2. Llegir és aconseguir un objectiu.
3. Llegir és el procés d'interacció entre qui llegeix i el text.
4. Llegir és el procés de predicció i inferència contínua
ESCRIURE
És el procés mitjançant el qual es produeix un text escrit significatiu.
Aspectes formals: cal·ligrafia, relació so-grafia i la disposició de l'espai.
Aspectes lingüístics: morfològics, lexicològics, sintàctics i semàntics.
Aspectes discursius: tipologia textual, propietats del textuals (coherència, adequació, cohesió, correcció,estil) i procés d'escriptura.
És el procés mitjançant el qual es produeix un text escrit significatiu.
Aspectes formals: cal·ligrafia, relació so-grafia i la disposició de l'espai.
Aspectes lingüístics: morfològics, lexicològics, sintàctics i semàntics.
Aspectes discursius: tipologia textual, propietats del textuals (coherència, adequació, cohesió, correcció,estil) i procés d'escriptura.
PARLAR
És expressar el nostre pensament mitjançant el llenguatge articulat, de forma coherent, clara, i amb correcció i adequació a la situació comunicativa.
ESCOLTAR
És comprendre un missatge a partit d'engegar un procés cognitiu de construcció de significat i d'interpretació d'un missatge pronunciat oralment.
És expressar el nostre pensament mitjançant el llenguatge articulat, de forma coherent, clara, i amb correcció i adequació a la situació comunicativa.
ESCOLTAR
És comprendre un missatge a partit d'engegar un procés cognitiu de construcció de significat i d'interpretació d'un missatge pronunciat oralment.
- S’ha de tenir un paper actiu i participatiu.
- Tenir un respecte a l'emissor i a les seves idees.
- Ser objectiu per intentar entendre que ens vol dir l'altre.
- Descobrir els objectius i propòsits de l'orador.
- Saber respondre al missatge i parlar si cal, quan acabi l'orador.
- Saber descobrir les idees principals del missatge.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada